فیلم سینمایی کلبه 2024-04-28

فیلمم کن نقد فشرده فیلم کلبه The Shack

مریلا زارعی، علیرضا کمالی، بهنام تشکر، بهاره کیان افشار با حضور فرهاد آئیش، همچنین شکیب شجره، مریم سرمدی، طوفان مهردادیان، مسعود رحیم‌پور، کامبیز امینی، بهار نوحیان و بازیگران کودک گندم شیخی و دلسا محمدی در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند. در این فیلم، مریلا زارعی نقش یوکابد مادر حضرت موسی (ع) و علیرضا کمالی نقش عمران پدر حضرت موسی (ع) را در کودکی ایفا می‌کنند. همچنین بهاره کیان افشار در نقش آسیه، بهنام تشکر در نقش فرعون و شکیب شجره در نقش فرمانده سپاه فرعون ظاهر خواهند شد.

این کارگردان، در این فیلم مانند سایر آثار قبلی‌اش به مقوله‌های انسانی پرداخته و بیشتر مفهوم وفای به عهد را مدنظر قرار داده است. فیلم سینمایی «اسفند» روایتی از زندگی سردار شهید علی هاشمی از سرداران دوران جنگ و دفاع مقدس است که معروف به سردار هور است. دانش اقباشاوی کارگردان و زنده‌یاد جلیل شعبانی و مهاجر توحیدپرست تهیه کننده این فیلم سینمایی هستند که محصول مشترک سازمان هنری رسانه‌ای اوج و بنیاد سینمایی فارابی است. هادی نائیجی کارگردان فیلم سینمایی «آنتیک»، پیش از این با ساخت فیلم‌هایی چون «هیهات» و «حق سکوت» در سینمای اجتماعی و دینی فعالیت داشته، همچنین محمود بابایی تهیه‌کننده جوان این فیلم کمدی نیز پیش از این، آثاری چون «بدون قرار قبلی» و «بعد از رفتن» را در کارنامه خود دارد. بر این اساس، با توجه به سابقه و دغدغه سازندگان این اثر، می‌توان حدس زد که این فیلم سینمایی احتمالاً با نگاه و قصه‌ای متفاوت تولید شده است. شما از اونایی هستی که بر اساس امتیاز نقد میکتی و‌این اصلا درست نیست.چه بسا فیلمایی هستش با امتیاز بالا مفهومی ولی حوصله سر بر..اما فیلمایی با امتیاز پایین اموزنده و عالی و باز مکرر میشه دید...

«سونسوز» مخاطب را با حال خوب بدرقه می‌کند؛ یک پارودی دلنشین

آنجایی که این دو یکی می‌شوند و امکان جدایی حتی با تیغ هم میسر نیست. همان‌گونه که هر لفظی برای معنایی ویژه وضع می‌گردد و نمی‌توان دال و مدلول یا لفظ و ملفوظ را از یکدگر جدا کرد و جانان که همان معشوق باشد را نمی‌توان از جان یا روح عاشق جدا کرد. در فیلم موردبحث آن‌چنان فرم (لفظ) و معنی (محتوی) از یکدیگر فاصله دارند که اصلاً هیچ دلباخته‌ی فیلمی (جان) نمی‌تواند آن دو را به یکدیگر متصل کند تا چه رسد که بخواهد آن دو را با تیغ (نادانی منتقد به ظن خیلی‌ها) از یکدیگر جدا کند. پیش‌تر هم اشاره‌شده است که یک نقد در جامع‌ترین شکل خودش بازهم می‌تواند یک نظر شخصی باشد و نظر نویسنده درباره‌ی این اثر بیشتر به فرم نتراشیده و نخراشیده‌ای است که حتی نتوانسته بازی بد هنرپیشه‌ها، گسست‌های داستانی و تحول جاهلانه‌ی روحی نقش اول فیلم را از دیده‌ها پنهان کند. لطفاً به بازی پسر و دختر جوان و لبخند مسخره‌ی دائمی زن سیاه‌چرده‌ی درون فیلم دوباره دقت کنید. اما در مورد این فیلم ما کمی از اینکه دوستان براحتی ذهن خود را در اختیار ساخته های ریاکارانه و سطحی قرار می دهند و شیفته ی آن ها می شوند دلخور هستیم.

کیفیت هوای تهران قابل قبول است

شاید او می‌خواسته ساخته‌اش با سایر فیلم‌های مشابه متفاوت به نظر برسد اما استعدادش در خلق فضایی جدید که قرار است ملکوتی بوده و بار معنوی زیادی را بر دوش بیننده بگذارد، درست عمل نکرده است. اصولاً دیالوگ‌های سنگین معنوی درخور، ردوبدل نمی‌شود تا تماشاگر را آماده سیر و سلوک در بارگاهی کند که حکمت‌های الهی در آن شناور است و شاید معنوی‌ترین فضای آشنا برای بیننده همان کلیسا است و دعاهای معمول درون آن که از آن هم آبی گرم نمی‌شود. شخصیت‌پردازی مردی که در کودکی پدر خود را کشته و اکنون به شکلی دل‌خراش دختر خاص و دلبندش را ازدست‌داده و در کشمکشی سرد میان بچه ی ناسپاس بودن و پدر مقصر بودن افسرده وار دست‌وپا می‌زند به‌درستی صورت نگرفته و حرکات و گفته‌های میان پدر و دختر در حد فیلم‌های نه‌چندان جدی کودک و نوجوان باقی می‌ماند. این باعث می‌شود تا بیننده ی صائب نظر، پدر خانواده را برای راه‌یابی به این فضای معنوی شایسته نداند و به این صحنه‌ها که البته از نظر فیزیکی کم‌اشتباه نیز نبودند به شکلی جدی خیره نشود. با توجه به آنچه گفته شد این اثر 20 میلیون دلاری آن‌قدر بی‌حس و حال بوده که حتی معتقدین مذهبی را هم تکانی نمی‌دهد تا چه رسد به کم خدایان ندانم گرا را.

فیلم بسیار عالی بود در مورد شناخت خداوند فارق از دیدگاه بشری ، برای افرادی که عزیزی را از دست دادند و پیش خودشون میگن چرا من یا چرا عزیز من که هیچ گناهی نداشتیم و نا امیدی از خدا و رحمت و عدل خدا ، بسیار مفیده ، کمک میکنه با غمهامون کنار بیایم و از دیدگاه بهتری به زندگی و دیگران نگاه کنیم و آینده بهتری در کنار هم بسازیم... فیلم فوق العاده بود .مشخص از محتویات فیلم اصلا متوجه نشدید که اینجوری نقد کردیدومعلومه شکا بایدتو اون کلبه سردوسوت وکور بمانید. عالی بود نقد از دیدگاه شما منتقد بنا به سلیقه شماست من این حس بهم دست نداد بعد از دیدن آنمن با تاخیر و اتفاقی فیلم را دیدم و به تمام کسانی که می شناسم توصیه خواهم کرد آن را ببینند.

ایده ساخت این پروژه توسط زنده یاد فرج الله سلحشور مطرح شد اما منجر به ساخت نشد، سپس جمال شورجه قرار بود این فیلم را بسازد که بیماری مجالش نداد؛ حالا پس از ۲ دهه از مطرح شدن ایده اولیه این پروژه، ابراهیم حاتمی‌کیا با بازنویسی فیلمنامه اولیه، این پروژه را که از ابتدا قرار بود سریالش نیز ساخته شود، به تولید رسانده است. فیلم سینمایی «دست تنها» به کارگردانی و نویسندگی امیرحسین ثقفی و تهیه کنندگی امیرحسین ثقفی و علی اوجی در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. سومین فیلم سینمایی فریدون نجفی، یک درام اجتماعی زیست‌محیطی است که بیشتر به ارتباط انسان با محیط زیست و حیوانات می‌پردازد؛ موضوعی که کمتر در سینمای بلند داستانی ایران تجربه شده و به همین دلیل می‌تواند یکی از فیلم‌های متفاوت در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر باشد. ۲ فیلم قبلی نجفی، یعنی «بچه گرگ‌های دره سیب» و «اسکی‌باز» هر ۲ در عرصه سینمای کودک محسوب می‌شدند که در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان هم با استقبال روبه‌رو شدند. آرمان زرین‌کوب که تا پیش از این در مقام تهیه‌کننده شناخته شده بود و از او سریال «ستایش» را به یاد دارید، اولین تجربه کارگردانی‌اش را به چهل و سومین جشنواره فیلم فجر آورده است؛ البته این فیلم، با عنوان «میرجاوه» پروانه ساخت گرفته بود که در چهلمین جشنواره فیلم فجر نیز از سوی هیئت انتخاب به دلیل ناقص بودن فیلم رد شد. همچنین، این فیلم در جشنواره فیلم آسیایی بارسلون و جشنواره فیلم داکا حضور داشته است و از این بابت می‌توان گفت حضور این فیلم یک خرق عادت در ادوار مختلف جشنواره فیلم فجر است.

فیلم سینمایی «تاکسیدرمی» اولین ساخته بلند محمد پایدار به تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد است. پایدار، در جشنواره چهل و سوم در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه هم با فیلم کوتاه «راوی» حاضر است. این فیلم با نام «توتو» کلید خورد و در مقطعی نام آن به «هجده قدم» تغییر کرد و در نهایت «بازی را بکش» شد. این فیلم در شهریور ماه ۱۴۰۳ در نوبت اکران قرار گرفت ولی با بیرون کشیدن از اکران، فرم ثبت‌نام جشنواره فیلم فجر را پر کرد. مصطفی و محمد تنابنده کارگردانان فیلم سینمایی «آبستن» هستند که پیش از این، در مقام نویسنده و دستیار کارگردان در سینما و تلویزیون فعالیت می‌کردند. محمد تنابنده و وحید جعفری فیلمنامه‌نویسان این اثر و جلال تیموری نیز تهیه کننده آن است.

انتشار فراخوان چهل و سومین جشنواره فیلم فجر/ اهدای جایزه «شهیدجمهور»

امیر نوروزی، پادینا کیانی، امیراحمد قزوینی، هادی شیخ الاسلامی، سیامک ادیب، منصور نصیری و لیندا کیانی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. پادینا کیانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون متولد سال ۷۲ نقشی محوری در این اثر سینمایی ایفا می‌کند. «۱۹۶۸» اولین ساخته امیرمهدی پوروزیری است که به مسابقه تاریخی فوتبال ایران و اسرائیل می‌پردازد. مقطعی که داستان فیلم «۱۹۶۸» در آن اتفاق می‌افتد، سال ۱۹۶۸ میلادی یا سال ۱۳۴۷ شمسی است که در این سال ایران میزبان مسابقات جام ملت‌های آسیا می‌شود.

فیلم ماجرای پدری است که دوران خردسالی وحشتناکی را سپری کرده و پس از سال ها دختر خردسال خود را در جریان یک کودک ربایی از دست می‌دهد و مدت ها نمی‌تواند با این موضوع کنار بیاید تا جاییکه لحظات زندگی‌اش با رنج و غم می‌گذرد تا اینکه بدون مقدمه نامه‌ای دریافت می‌کند تا به کلبه‌ای در جنگل، همان‌جا که دخترش به قتل رسیده برود. او در راه تصادف کرده و به کما می‌رود اما در رؤیا و فضایی روحانی گونه موفق می‌شود که بالاخره جنازه دخترش را پیدا کرده و آن را به خاک بسپارد. پس از به هوش آمدن از غم این فراق رهایی یافته و دوباره به کانون خانواده بازمی گردد. هدایت بازیگرها که چندتایی از آن‌ها نیز حرفه‌ای هستند ایرادهای اساسی دارد و صحنه آرایی ها و نوع فیلم‌برداری و رنگ فضا خصوصاً در قسمت‌های اصلی داستان یعنی جاییکه که پدر خانواده به دعوت ناشناسی عازم کلبه‌ای می‌شود که دخترش در آن به قتل رسیده اساساً اشتباه است.

حضور رضا عطاران و پریناز ایزدیار در این فیلم می‌تواند برای مخاطبان سینما جذاب باشد و فروش خوبی را برای آن رقم بزند. مجید مظفری، نرگس محمدی، شکیب شجره، علی اوجی، بهرام ابراهیمی، محمود نظرعلیان، میثم غنی‌زاده، امیر جنابی و روناک پوریادگار در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. در این فیلم درام اجتماعی بازیگرانی همچون ساره بیات، مهدی هاشمی، علی باقری و ستایش دهقان حضور دارند. فیلمنامه این تریلر معمایی جاسوسی توسط مسعود هاشمی‌نژاد نوشته شده که به واقعه قیام شهر آمل در اوایل انقلاب در سال ۶۰ می‌پردازد.

فیلم «موسی کلیم الله (ع)» در هفتمین روز جشنواره فجر، پنجشنبه ۱۷ بهمن سانس اول در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. «آنتیک» در دومین روز جشنواره فجر، شنبه ۱۳ بهمن سانس چهارم در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. به‌جرئت می‌توان گفت یکی از بدترین اقتباس‌های سینمایی از یک داستان پرفروش را شاهد هستیم و تمام تقصیرها را می‌توان مستقیماً متوجه کارگردان 47 ساله‌ی انگلیسی آن "استوارت هزالدین" Stuart Hazeldine دانست. بر من پوشیده است که چرا رمان هایی که هسته ی اصلی آن گم شدن یک دختربچه و قتل اوست چرا همیشه در آمریکای شمالی اینقدر می فروشد. یادم هست که چندین سال پیش داستان مشابهی با نام "استخوان های دوست داشتنی" The Lovely Bones نیز به فروش بالایی دست پیدا کرده بود و دیری نپایید یک فیلم سینمایی نیز از روی آن ساخته شد که البته از فیلمی که اکنون درباره آن صحبت می کنیم بسیار استوارتر می باشد. هزالدین کارگردان، بدور از تفکر خلاق فیلم خود را ساخته و به‌شدت کسل‌کننده ازکاردرآمده است.

من اصلا کاری به تخصص سینمایی شما و ایراد های حرفه ای فیلم ندارماما موضوع اصلی فیلم به نظر من ربطی به دختر یا پدر این فرد نداره، فیلم میخواد یه چیزی رو به ببیننده انتقال بده، حال یه مقداری کم مایه هست برای انتقال اون مفهموم واقعی، اما دست و پا شکسته تونسته نشون بدهفیلم روح نداره و بی احساس ه و تکون نمیده و ..... به نظرم یه مقدار نقد شما تند و غیر منصفانه ای هستداستان اکثریت افراد یک جامعه ست که خودشون رو یک جزء جدای از دیگران میدونند و اراده شخصی هر فرد باعث خرابی هایی در زندگیش می شه، رفتن در تاریکی ها، بخشش ها و .... من شخصا اصلا به صحنه های کسل کننده فیلم که شما ازش یاد میکنید توجه نکردم، بیشتر موضوعی رو دنبال کردم که به خاطرش به سمت این فیلم کشیده شدم و در برابر دانشی که من در این باره دارم، سطحش پایین بود، اما برای کسی که در این زمینه آگاهی نداره یه جور هایی داستان رو کارتونی به تصویر کشیده. «گوزن‌های اتوبان» به عنوان آخرین فیلم جشنواره فیلم فجر، در سینمای رسانه روی پرده می‌رود. این فیلم اولین تجربه کارگردانی محمدرضا اردلان بعد از ساخت چندین فیلم کوتاه است. او تهیه‌کنندگی فیلم را به صورت مشترک با بهمن اردلان برعهده دارد.

علی نصیری‌نیا طراحی صحنه فیلم کلبه را انجام نموده و علی نصیری‌نیا طراحی لباس فیلم کلبه را انجام داده است. مهرداد میرکیانی چهره‌پردازی یا طراحی گریم فیلم کلبه را برعهده داشت. در مجموع بیش از 17 نفر در تولید فیلم کلبه نقش داشته‌اند و هر یک از آنها در منظوم یک صفحه اختصاصی دارند. تو این فیلم بیشتر واژه بخشش پررنگتره و این واژه تو تمام فرهنگها مورد احترام هست و کسی نیست که از شنیدن کلمه بخشش احساس خوبی پیدا نکنه اما در عمل کاملا برعکسه و اگر کسی حاضر به بخشش باشه و این توانایی رو به اثبات برسون اون خود خداست . یه نقد کاملا ناسیونالیستی در مورد داستان فیلم که البته قابله درکه.یه نقد کاملا منطقی در مورد کارگردانی و تدوین.

چرا شعار سال در حوزه مسکن محقق نشد؟

پوستر این فیلم را محمد تقی‌پور طراحی کرده است و طراح لوگو یا نشانه آن هم مسعود نجابتی هنرمند برجسته طراح گرافیک است. نقدتون غیر منصفانه بود فیلم دارای کدهای بسیار زیاد در ریتم و نرم آرام بخش بود ،،، و انسان را به تفکر عمیق همراه با چالش وادار میکرد . جمله بالا با حداقل ۷۰ درصد ارا مورد تایید بقیه افرادی که نظر دادند هست...نمره و امتیازش در سایتهای معتبر هم همین رو تایید میکنه. به نظرم فیلم قشنگی بود مخصوصا جایی که اون خانمه به مرده میگه از بین فرزندات کدومو حاضری بفرستی جهنم ...

فیلم سینمایی «زیبا صدایم کن» به کارگردانی رسول صدرعاملی، اقتباسی از رمان نوجوانانه‌ای به همین نام، نوشته فرهاد حسن‌زاده نویسنده باسابقه ادبیات کودک و نوجوان است؛ این فیلم اقتباسی از رمان موفق «زیبا صدایم کن» است که حول محور نوجوانان می‌گذرد، موضوعی که دغدغه همیشگی فیلمساز مولفی چون صدرعاملی است. هر منتقدی دوس داره فیلم ببینه و نقدش کنه شاید این فیلم هم ایراد های فنی و سینمایی داشته نمیدونم حرکت دوربین و طراحی صحنه و فضا و ... ول کنین اینارو واقعا این فیلمو دیدی به این چیزا فکر میکردی ؟؟؟ هزار تا فیلم از این بهتر هست از نظر فنی و ... ولی این فیلم من رو با خدا آشتی میده و باعث میشه درک جدیدی از خدا داشته باشم و خیلی چیزهای دیگه که یک عمر باعث شد با کینه و رنجش و احساس گناه زندگی کنم. با سلام، به نظر من یکی از بهترین فیلم هایی هست که تا بحال دیدم و علیرغم نظر منتقد تا دقایق آخر برای بیننده جذاب است و تماشای اون رو به دیگران توصیه می کنم.

بازیگران فیلم کلبه چه کسانی هستند؟ در کلبه بازیگرانی چون کامبیز دیرباز، احمد مهران‌فر، بهاره افشاری، سحر ریحانی، بابک حمیدیان، اصغر نقی‌زاده و محمدهادی قمشی به ایفای نقش و بازیگری پرداخته‌اند. در فیلم کلبه حدود 8 بازیگر جلوی دوربین رفته‌اند که از نظر تعداد بازیگران می‌توان کلبه را یک اثر پربازیگر عنوان کرد. فیلم کلبه ابدا یک فیلم تجاری و سرگرم کننده برای افراد عادی جامعه نیست. تک تک دیالوگ ها هدفمنده به شرطی که توان درکش وجود داشته باشه.

«خدای جنگ» روز آخر جشنواره فیلم فجر، یکشنبه ۲۱ بهمن سانس اول در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. «اشک هور» روز پنجم جشنواره فیلم فجر، سه شنبه ۱۶ بهمن سانس اول در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. «اسفند» روز سوم جشنواره فیلم فجر، یکشنبه ۱۴ بهمن سانس سوم در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. «سونسوز» روز اول جشنواره فیلم فجر، جمعه ۱۲ بهمن سانس سوم در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید.

تهیه‌کنندگی سعید خانی در این فیلم، سومین تجربه او با فیلمسازان فیلم اولی است. مهدی نصرتی در نقش شهید سعید قهاری‌سعید، الناز ملک، ساناز سعیدی و حسام منظور همراه با آرش آصفی، عبدالرضا نصاری، مهیار شاپوری، بهرام ابراهیمی، محمد اشکان فر از بازیگران اصلی فیلم «پیشمرگ» هستند. ارسطو خوش رزم، سارا حاتمی، پیام احمدی‌نیا، مهیار شاپوری، کیسان دیباج، مجید پتکی، محمد موحدنیا، صادق برقعی، علیرضا گیلوری، احسان منصوری، با هنرمندی لیندا کیانی و شادی مختاری و با حضور مجید آقاکریمی ترکیب بازیگران فیلم هستند. جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره بین المللی دریای سرخ عربستان و جایزه بهترین فیلم بلند در چهاردهمین دوره جشنواره فیلم ماترا، از جمله جوایز جهانی فیلم «سونسوز» است. «سونسوز» همچنین در جشنواره‌های شانگهای چین، گوای هند و چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم سائوپائولو، جشنواره تالین و شیکاگو نمایش داشته است. مصطفی و محمد تنابنده برادران محسن تنابنده هستند که در کنار بازیگری و کارگردانی، او نیز یکی از فیلمنامه‌نویسان خوب سینما و تلویزیون به حساب می‌آید.

تئاتر ایران

گوهر خیراندیش، رضا کیانیان، حسن معجونی، بهروز شعیبی، سیامک صفری، سیاوش چراغی‌پور، امید روحانی، زهرا داوودنژاد، سیدجواد یحیوی، ونوس کانلی، کامبیز امینی، سیامک ادیب، زری کریمی، سیاوش جامع و همچنین مهبد جهان‌نوش، احسان احمدی، فرزین فلسفین و ایلیا یعقوبی بازیگران این فیلم سینمایی هستند. سابقه محمود کریمی کارگردان فیلم سینمایی «بچه مردم» به مستندسازی و همچنین ساخت برنامه «خندوانه» و آیتم‌های آن برمی‌گردد. تهیه‌کننده «بچه مردم» نیز سیدعلی احمدی تهیه‌کننده چند فصل از برنامه «خندوانه» است. اما سرمایه گذار فیلم «بچه مردم» موسسه خیریه بهشت امام رضا (ع) است، همان موسسه‌ای که به واسطه تبلیغ در «خندوانه» به شهرت رسید تا به کودکان ناتوان کمک کند.

فیلم کلبه

فیلم قبلی او نیز، «ماهورا» بود که آن هم در فضای جنگ و دفاع مقدس می‌گذشت. «داد»، عنوان جدیدترین ساخته سینمایی ابوالفضل جلیلی است که همچون دیگر فیلم‌هایش، به سبک و سیاق خودش ساخته شده است. جلیلی رکورددار فیلم‌های توقیفی و اکران نشده در سینمای ایران است.

به نظر من عشق خدا به بندگانش رو خیلی عالی به تصویر میکشه و یه فیلم پر محتوا و عالیه و یه فیلم پرطرفدار در بین خانواده و خویشان اینجانب. اگرچه ما به محتوای داستان چندان ایرادی نگرفته بودیم و معتقدیم که یک اتفاق ولو غیر خارق‌العاده می‌تواند کسی را زیروزبر کند (آشنایی شمس و مولوی) اما نیاز به یک پیشینه برای متعالی کردن درون انسان ضروری خواهد بود. اما اینکه شخصی ناگهان با از دست دادن دختر کوچکش متوجه جهان ماوراء طبیعت شود آن‌هم با این فرم که هیچ پیشینه‌ای را به نمایش نمی‌گذارد مضحک به نظر می‌رسد. آیا شما می‌توانید میان آورنده‌ی آن نامه که ممکن است خدا باشد یا قاتل آن دختربچه که ظاهراً در عالم ممکنات رخ داده است و آنچه پدر آن دختر در عالمی دیگر (مثلاً عالم عیب) انجام می‌دهد یک ارتباط منطقی برقرار کنید. با یکی دو جمله که شما اشاره‌کرده‌اید که از جنس فلسفی هستند این امر ممکن نخواهد شد. خیلی فیلم های مطرح دنیا شعارهای فلسفی خوبی دادن ولی این فیلم اصلا حوصله سر بر نبود و جواب های لازم درباره ی حکمت و باور خدا رو بهمون میده.

«بچه مردم» روز سوم جشنواره فیلم فجر، یکشنبه ۱۴ بهمن سانس دوم در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. «خاتی» روز پنجم جشنواره فیلم فجر، سه شنبه ۱۶ بهمن سانس سوم در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. «کفایت مذاکرات» روز ششم جشنواره فیلم فجر، چهارشنبه ۱۷ بهمن سانس اول در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. «صددام» روز هفتم جشنواره فیلم فجر، پنجشنبه ۱۸ بهمن سانس سوم در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. «رها» روز سوم جشنواره فیلم فجر، یکشنبه ۱۴ بهمن در سانس اول در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید.

نقد شما را قبول ندارم،‌ فيلم نه تنها كسل كننده نبود، بلكه بسيار آموزنده و داراي پاسخهاي مناسبي براي سوال بسياري از آدمهاي فعلي است.شايد پاسخها در اين فيلم براي بسياري قابل قبول نبوده باشد، اما به نظرم از نقد شما بسيار منطقي تر بنظر ميرسد. داستان فیلم درباره‌ی ربوده شدن و مرگ کوچک‌ترین فرزند مردی به نام مکنزی آلن فیلیپ و اتفاقات عجیب و غریب پس از آن می‌باشد و….. داستان فیلم هجوم ملخ‌ ها The Swarm 2020 درباره مادری تنها به نام ویرجینی است که با دو ...

متاسفانه فيلم همانطور كه گفته شد بسيار كسالت آور بود و زمان فيلم بسيار زياد بود طوري كه من در دو نوبت فيلم را ديدم. قسمتهايي كه ميتوانست كوتاهتر شود تا شايد ريتم فيلم كمي تند تر شود. قسمتهايي كه با خدا صحبت ميكردند قانع كننده نبود و تاثيري در تغيير ذهنيت به وجود نمي آورد. شايد نياز باشد در چنين فيلمهايي از لوكيشن هاي وسيع تري استفاده شود. نقد منصفانه‌ای است از یک فیلم سطحی تبلیغاتی که جنبه بسیار سطحی دین بخصوص مسیحیت را تبلیغ می کند. خدا را قبول داریم دیگه لازم نيست با این فیلم های بی سر و ته چیزی را به خورد ما دهید و اثبات کنید.

آنها این فیلم را بدون پروانه ساخت سینمایی و با پروانه ویدیوئی تولید کرده‌اند. کتاب «زیبا صدایم کن» نوشته فرهاد حسن‌زاده که توسط کانون منتشر شده داستان دختر پانزده ساله‌ای است که در موسسه‌ای زیر نظر بهزیستی زندگی می‌کند. مادر معتادش ازدواج کرده و پدرش به دلیل بیماری روانی در آسایشگاه بیماران روانی بستری است. پدر موتور یکی از کارکنان آسایشگاه را می‌دزد تا با هم به گردش بروند و تولد زیبا را جشن بگیرند. پدر تعادل روانی ندارد و هر لحظه به حالی درمی‌آید؛ گاهی خوب است و گاهی بد و گاهی دچار جنون و گاهی دچار توهم می‌شود. سرانجام زیبا پدر را به بیمارستان برمی‌گرداند و تولدش را با کسانی که در کنارشان امنیت دارد جشن می‌گیرد.

این فیلم با هدف کاملا مشخصی از سمت نویسنده و کارگردان آن، آگاهی و بیداری معنوی انسان ها رو به تصویر کشیده. نقد مزبور تازه به نفع کارگردان وموافقین فیلم است تا منصفانه وغیر متصفانه ، دریک کلمه مزخرفه,هم ازنظر فیلمسازی وهم پیام رسانی که مورد نظرش بوده,البته برای یه تعدادی که دوست دارن تخمه خورده وهمیشه درخواب ورویا برای واقعیات زندگی توجیهاتی جور کنند بد نیست وبهتره چندین بار ببینند. شاید از نظر خیلی ها که به دنبال فیلم هایی با مضموم اکشن و یا صحنه های خیالی هستند زیاد جالب به نظر نرسد ولی از نظر من واقعی بودن خیلی بهتر از انیمیشن هست. از نظر من این فیلم بیشتر سعی در نمایش دادن جنبه های خوب انسانی بود تا حالت تجاری.امیدوارم باز هم از این قبیل فیلم ها ساخته شود و کمک کند تا انسانهای بهتری شویم. همچنین باید گفت که هَنکاک به عنوان کارگردان از نظر بصری توانسته اثر خود را توچشم و جذاب بسازد؛ اما از لحاظ نوشتاری در سطح پایین‌تری قرار دارد. این فیلم بیشتر یک اثر تجاری و صرفاً سرگرم‌کننده است که با استفاده از تنش‌های ژانر علمی-تخیلی و آخرالزمانی تلاش دارد مخاطب را جذب کند؛ اما در نهایت به دلیل ساده‌بودن و پیش‌بینی‌پذیری‌اش، نتواسته آنطور که باید تأثیرگذار باشد.

با آمدن محمود به خانه، با ورود نفر سوم رازهای تاریک فاش می‌شود ... «بچه مردم»، قصه کودکی است که مادرش او را سر راه می‌گذارد و اتفاقاتی برای او می‌افتد که محور داستان فیلم می‌شود. در ابتدا قرار بود لیلا حاتمی یکی از نقش‌های اصلی «خاتی» را ایفا کند اما با انصراف او، سارا بهرامی جایگزین این بازیگر شد.

اگرچه می‌دانیم که برگردان کردن این داستان‌ها به تصویر چندان کار راحتی نیست اما او و سناریونویسان و سایر عواملش آن‌چنان از قوانین عادی ساخت این‌گونه آثار فاصله گرفته‌اند تا جاییکه خیلی بیننده‌ها چرت زدن را به دیدن آن ترجیح می‌دهند. قاطی کردن موضوع خانواده با اعتقادات قلبی و مذهبی به شکلی است که توهم سوءاستفاده از احساسات را پیش می‌کشد و برخی را سریعا سرخورده می‌کند. اگرچه می دانیم بسیاری از قوانین حاکم خانوادگی از منش و اعتقادات مذهبی والدین خصوصا پدر خانواده سرچشمه می گیرد که در برخی مواقع به فاجعه ختم می شود اما مرتبط ساختن این دو در شکل یک امتیاز تا حد یک معجزه و یا نظایر آن ریاکارانه و غیر مسئولانه به نظر می رسد. کارگردان در این یک مورد بدون تقصیر است اما می توانست با اعمال نظر بر روی دست پخت فیلم نامه نویسانش، نتیجه را از این سردرگمی یا ریاکاری نجات دهد. «دست تنها» روز پنجم جشنواره فیلم فجر، سه‌شنبه ۱۶ بهمن در سانس دوم سینمای رسانه در برج میلاد اکران می‌شود.

نماینده لبنانی دست‌های پشت پرده برای کارشکنی در مراسم تشییع را فاش کرد

من نه تنها با فرم کودکانه ی این اثر مشکل داشتم بلکه با قسمتی از محتوا هم‌ کنار نیومدم. از نظر من این فیلم هیچ جواب منطقی و‌توجیه کننده برای سوالهای معنوی بشر نداشت. خیلی نقد بدی بود .چون ما عادت کردیم همیشه رنج و عذاب رو در مورد خدا جلوه بدیم و پررنگ کنیم از رحیم و رحمان بودن خدا دور شدیم و حتی فراموش کردیم .آرامش این فیلم فوق العاده بود و نقد شنا غیر منصفانه بود. البته و صد البنه دیدگاه ونظر اشخاص متفاوت خواهد بود ولی بطور قاطع چنین نظری که فیلم فاقد ارزش دیدن میباشد وفاقد محتوی بوده کاملا نظر بی منطق وغیر اصولی است چیزی که خود فیلم میخواهد برساند صحه بر این مطلب است که انتقاد یک طرفه وقضاوت انسانها امری شایسته نیست ولی باز دیده میشود چنین نقد غیر منصفانیه صورت میگیرد. نقدتون رو در كمال احترام نميپذيرم به اين دليل كه اگر كسي مسيحي نباشه و پدر و پسر و روح القدس رو نشناسه كلا اين فيلم رو درك نمي كنه ، ديالوگ ها هم اغلب مربوط به كتاب مقدسه و اصلا كم ارزش و معمولي نيس و كساني كه كتاب رو خوندن مفهموم روي آب راه رفتن رو مي فهمند ، اغلب جمله ها و ديالوگ ها آيه هاي كتاب مقدس بود .

انتقاد شدید سیروس میمنت از استفاده هوش مصنوعی در جشنواره فجر

با اینکه فیلم در ابتدا به شکل یک کمدی تاریک با طنز خاص پیش می‌رود، اما به تدریج از جذابیتش کاسته و ایده‌های اصلی و پیچش‌های داستانی بسیار زود تمام می‌شوند. در سایت متاکریتیک که از میانگین وزنی برای ارزیابی استفاده می‌کند، فیلم امتیاز 70 از 100 را از 40 منتقد دریافت کرده که نشان‌دهنده نقدهای «عموماً مثبت» است. مخاطبانی که توسط CinemaScore بررسی شده‌اند، به فیلم نمره میانگین «B+» از مقیاس A+ تا F داده‌اند. حال نوبت آن رسیده که به بررسی فیلم Companion از نگاه وب‌سایت‌های مختلف بپردازیم و این اثر را از نگاه منتقدان مختلف تحلیل کنیم.

{

فیلم های شهاب حسینی

|}

و مراجعات من به روانشناس بی فایده بود و به جلسات بیشتری نیاز بود... اما این فیلم من حالم رو کاملا خوب کردم و از کارگردانش ممنونم... و خدارو شکر میگم که این فیلم رو بهم معرفی کرد.من 10 سال درگیر این نفرت نسبت به خانوادم بودم و هیچ جوره نمیتونستم بپذیرمش و حضمش کنم... باسلام و احترامنقد شما اصلا منصفانه نبوده به این دلیل که این فیلم برای جامعه مسیحی که درک زیبایی از خداوند و ارتباط شخصی با خدا دارند ساخته شده و از نظر مسبحیان این فیلم جوابگوی سوالات ذهنی خیلی از انها بوده و توانسته کمک زیادی به مسیحیان پروتستان و تثلیثی بکنه. من از فنون فیلم سازی اطلاعی ندارم ولی میدونم که از نظر تماشاچیان این فیلم رتبه بالایی به دست اورده و جزو برترین فیلم های سال 2017 بوده و به خصوص برای جامعه مسیحی. محمد صدیقی مهر، صادق سهرابی، نکیسا نوری، سجاد رضایی، محمدعلی حسینعلی پور، مصطفی اکبری، نرگس باغکی، حسن و حسین نصرتی نیز از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

اگه یه آدم زیبا رو ببینیم دلیل نمیشه چون زیبا ترازون هست بگیم این زیبا نیس چون اون زیباس.... سلام فیلم بسیار زیبایی بود و نقدی که به فیلم نوشته شده نمی تونه از ارزش های فیلم کم کنه. یادمون باشه که توی سینما و تلویزیون خودمون چقدر ازین فیلم های آبگوشتی که طرف میره کما نوشته شده و ساخته شده اما در مقام قیاس با این فیلم در درجات بسیار پایین تری قرار داره. کاری به مذهب های مختلف ندارم چون نمادها و المان های فیلم نشون میداد که مسیحی هستند اما تا کنون فیلمی که بتونه بنده رو اینجوری با یک فضای بهشتی و آرام بخش آشنا کنه ندیده بودم.

شمیلا شیرزاد بازیگر نوجوان افغان است که پیش از این در فیلم «خورشید» مجید مجیدی بازی کرده بود. پویا نوروزی، مهنوش صادقی، بیتا عزیز، وحید منتظری، بشیر نیکزاد، امیرجمشید صادقی از بازیگران مرد آرام هستند. مهران غفوریان، محسن کیایی، ایمان صفا، رویا میرعلمی، المیرا دهقانی، حدیث فولادوند، سارا منجزی، محمدرضا داوودنژاد، قدرت‌الله ایزدی، محمدجواد جعفرپور و جواد پولادی بازیگران این فیلم هستند. پریناز ایزدیار، رضا عطاران، عباس جمشیدی‌فر، آزاده صمدی، امیراحمد قزوینی، سیاوش چراغی‌پور از جمله بازیگران این فیلم هستند.

علی غفاری، در کارنامه فیلمسازی خود، فیلم‌های «استرداد» و «تک‌تیرانداز» را دارد. فیلم و سریال «موسی کلیم الله (ع)» محصول مرکز سیمافیلم است و عوامل این پروژه بعد از اتمام و آماده‌سازی این نسخه، اقدامات لازم برای فیلمبرداری فصل اول سریال را آغاز خواهند کرد. فیلم خیلی قشنگیه درکی از تثلیث پدر ، پسر و روح القدس یا ظاهر و ذات و باطن ... عاااااالی.بینظیر.بسیار پر مفهوم.اولین یلمی که چندین بار دیدم. این جا سعی کردم کتاب ،موسیقی، فیلم و آموزش هایی که بهم کمک کرده تا از زندگی لذت بیشتری ببرم را به اشتراک بزارم .

{

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید «محمدرضا سندی» برگزار شد

|}

گریم متفاوت مجید مظفری و بازی او به عنوان یک آشغالگرد و بی‌خانمان را شاید بتوان از جمله مهمترین بازی‌های او برشمرد. خدای جنگ عنوانی است که آمریکایی‌ها به موشکی که ایران در زمان جنگ تحمیلی با اتکا بر توان داخلی تولید کرد، داده اند. «آبستن» یک پلان سکانس ملتهب به قلم محمد تنابنده و وحید جعفری است که در لوکیشنی متفاوت به رابطه‌ای پیچیده میان چند نفر می‌پردازد. ببخش تا بخشیده بشی ، گذشت کن تا خودت را از کینه دور کنی ، آرامش توی قلبهای بی کینه و خشمه ، خدا بهترین ها را برای بندگانش رقم میزنه اما تصمیم برای خوب بودن یا بد بودن با خودمونه...

«بازی را بکش» روز هفتم جشنواره فیلم فجر، پنجشنبه ۱۸ بهمن سانس دوم در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. «بازی خونی» روز اول جشنواره فیلم فجر، جمعه ۱۲ بهمن سانس دوم در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. «۱۹۶۸» روز نهم جشنواره فیلم فجر، شنبه ۲۰ بهمن سانس دوم در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. «شاه نقش» روز نهم جشنواره فیلم فجر، شنبه ۲۰ بهمن در سانس اول در سینمای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید.

ابوالفضل سلیمی، کاوه دارابی، مسعود امین ناجی، شهاب‌الدین طباطبایی، مهدی ملکی و حسین میرزائیان بازیگران اصلی این فیلم هستند. ابوالفضل جلیلی در «داد» به عنوان تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار، نویسنده، کارگردان، فیلمبردار و تدوینگر فعالیت داشته و فیلمش را به نوعی تک نفره ساخته است. فیلمنامه را آرش صادق بیگی، میلاد صدرعاملی، محمدرضا صدرعاملی نوشته اند و سامان لطفیان مدیر فیلمبرداری بوده است. لطفا اول خودتون مفهوم و پیام یک فیلم رو دقیق متوجه شید و بعد دست به نقد اون فیلم بزنید. با سلام به همه اساتید و بزرگواران و عرض شرمندگی بابت بی ادبی بنده فقط باید خدمت آقای نقاد عرض کنم که با این به اصطلاح نقدت ریدی آبم قطعه یه فکری به حال خودت کن .یا ایقدر این فیلمو ببین تا شاید خدا بهت رحم کرد و ۲ زاریت افتاد و تونستی منظور این فیلمو درک کنی . به نظر من فيلم فوق العاده و پرمفهومي بود، من دو بار اين فيلم رو ديدم و باز هم دوست دارم ببينمش.

در این دوره تیم ملی کشورمان در مسابقه فینال در مصاف با اسرائیل قرار می‌گیرد و آن بازی را می‌برد. اینکه فیلم به چه وجهی از حواشی یا اتفاقات پس پرده این بازی فوتبال، پرداخته است، نکته کنجکاوی‌برانگیز آن به شمار می‌رود. «صیاد» روز اول جشنواره فجر به عنوان فیلم افتتاحیه در سینمای رسانه در برج میلاد اکران می‌شود. بازیگران فیلم سینمایی «صیاد» علی سرابی، هومن برق نورد، مارال بنی آدم، نادر سلیمانی، محمدرضا هدایتی، ایوب آقاخانی، خیام وقار کاشانی، حامد شیخی و رز رضوی هستند. «صیاد» به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی و نویسندگی حسین تراب نژاد قرار است به عنوان فیلم افتتاحیه در جشنواره چهل و سوم در خانه جشنواره اکران شود. در فیلم سینمایی «خدای جنگ» هیچ بازیگری کاراکتر شهید طهرانی مقدم را بازی نمی‌کند و ساعد سهیلی در قالب شخصیتی به نام ابراهیم شباهت هایی به شهید طهرانی‌مقدم دارد.

فیلم سینمایی «لولی»، اولین تجربه کارگردانی سینمایی رضا فرهمند به تهیه‌کنندگی جلیل اکبری صحت است که پیش‌تر با مستندهایی چون «زنانی با گوشواره‌های باروتی»، «نت‌های مسی یک رویا» و «آزادی» در جشنواره‌های مختلف حضور داشته است. حضور «کفایت مذاکرات» در جشنواره فیلم فجر یکی از اتفاق‌های جالب این دوره است، چراکه ابراهیم عامریان را به کمدی‌های بفروشش می‌شناسند. عامریان این بار با کارگردان جوان سینما یعنی سهیل موفق همکاری کرده است که تا پیش از این فیلم‌های سینمای کودک می‌ساخت. بنابراین «کفایت مذاکرات» نخستین تجربه سهیل موفق در حوزه کمدی است. «چشم بادومی»، اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند سینمایی ابراهیم امینی به شمار می‌رود که تا پیش از این به عنوان نویسنده در کنار محمدحسین مهدویان فعالیت داشته است.

فیلم سینمایی «ماریا» به کارگردانی و نویسندگی مهدی اصغری ازغدی و تهیه کنندگی علی لدنی است که امیر نادری کارگردان باسابقه ایرانی پس از پخش این فیلم در جشنواره فیلم توکیو، آن را پدیده تازه سینمای ایران معرفی کرد. مهدی اصغری ازغدی ۲۸ ساله نیز در اولین فیلم سینمایی خود به عنوان جوان‌ترین فیلمسازی که تا به حال این جایزه را کسب کرده است، در این جشنواره معرفی شد. این فیلم برنده جایزه اصلی بهترین فیلم آینده آسیا از سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم توکیو است. پدرام پورامیری سال‌ها به صورت مشترک با حسین امیری دوماری همکاری داشت و این ۲ فیلمساز در کنار هم، علاوه بر تجربه ساخت چند فیلم کوتاه، با فیلم‌هایی همچون «جان‌دار» و «یادگار جنوب» در دوره‌های مختلف جشنواره فیلم فجر حاضر بوده‌اند. فیلم «صد دام» اما، اولین فیلمی است که پدرام پورامیری به صورت مستقل کارگردانی کرده و همچنین اولین فیلم کمدی در کارنامه کاری او محسوب می‌شود. فیلم «شوهر ستاره» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد و تهیه‌کنندگی علی اوجی و نرگس محمدی که در بخش مسابقه چهل و سومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، روایتگر داستان ستاره، زنی بیوه و کارگر است که پس از مواجهه با علائم یائسگی زودرس، تصمیم می‌گیرد زندگی‌اش را تغییر دهد.


روش دانلود فیلم سینمایی از روبیکا
بهترین فیلم سینمایی عاشقانه
بهترین فیلم سینمایی جدید
بهترین فیلم سینمایی ۲۰۲۳
بهترین فیلم سینمایی کمدی ایرانی
بهترین فیلم سینمایی ترکی
بهترین فیلم سینمایی کره ای
بهترین فیلم سینمایی ایرانی جدید
بهترین فیلم سینمایی ۲۰۲۴
بهترین فیلم سینمایی خارجی